מחשבות כדורסל של שישי / רועי ויינברג

האבולוציה של יאניס

זה היה אחד הדברים שבלטו לי במשחק השישי, ואולי משהו שיציל למייק בודנהולזר את העבודה – יאניס שיחק כמעט מתחת לסל מול הנטס. רוב הזריקות שלו היו קרובות לטבעת (המרחק הממוצע הכי נמוך בפלייאוף) והוא הצליח לעשות סל על השומרים שלו יחסית בקלות, בעיקר במחצית הראשונה. ברבע השלישי הוא נתקע על מיד-ריינג' רעות, אבל כשהבאקס עברו לסמול בול ברבע הרביעי התחילה ריצה והם היו יותר טובים.

יכול להיות שזה העתיד של אנטדקומפו. מכניקת הזריקה שלו מזעזעת ויש תיאוריות שאומרות שהיא לא תסתדר אף פעם, אבל לא בטוח שהוא צריך אותה. הוא מספיק חזק בשביל להשיג נקודות על כמעט כל שומר בליגה, אולי חוץ מרודי גובר וג'ואל אמביד, בצבע. הוא מוסר טוב שיכול לנהל משם את ההתקפה ויכול להיות בעיה ליריבים. יותר אנטוני דיוויס, פחות לברון ג'יימס.

זה עבד בצורה טובה, לא מעט בגלל שהם שיחקו נגד יריבה בלי סנטר טבעי. הם הצליחו לקחת המון ריבאונדי התקפה שהשפיעו. אני מאמין שהם השיגו את הניצחון בעיקר בגלל שלברוקלין היה שחקן אחד לאורך כל המשחק (ועוד כמה דקות טובות של ג'יימס הארדן ברבע השני, משהו שיכול להיות עצום במשחק 7 אם הוא יצליח להחזיק ככה לרבע או מחצית שלמה), אבל זה תפקיד שמוציא מיאניס את הדברים הטובים בהם. לא אופתע אם נראה אותו משחק באופן בלעדי סמוך לסל במשך משחק 7, בו הוא כנראה יצטרך לשמור על קווין דוראנט.

ציוני טרייד

בוסטון קיבלה את אל הורפורד ומוזס בראון, אוקלהומה את קמבה ווקר, בחירת סיבוב ראשון השנה וסיבוב שני ב-2025.

בוסטון: אני יחסית אוהב את הטרייד הזה. הורפורד לא היה רע העונה ויש לו כימיה יחסית טובה עם ג'יילן בראון וג'ייסון טייטום. הוא לא יהיה השחקן שהוא היה בשנים בבוסטון כי הקליעה וההגנה לא שם, אבל הניסיון המשותף שלהם יכול לשפר את האווירה בחדר ההלבשה. מבחינת כדורסל הוא כנראה עדיין מספיק טוב בשביל 20-25 דקות איכותיות במשחק, בין אם כפאוור פורוורד פותח ליד רוברט וויליאמס או סנטר.

השם היותר מעניין כאן, מעבר להפרדות מווקר, זה מוזס בראון. בעונת הטנקינג של אוקלהומה הוא קיבל המון דקות (24.7 למשחק ב-36 המשחקים האחרונים של העונה, 32 מתוכם בחמישייה) והראה פוטנציאל, בעיקר כריבאונדר ושחקן שאולי גם יכול להיות help defender לא רע. הוא רק בן 21 ויכול להיות הסנטר המחליף של רוברט וויליאמס, בהנחה שהטיים-לורד יצליח לשמור על כשירות.

אז הסלטיקס העבירו את קמבה ועכשיו אין להם רכז טבעי. יש כמה אפשרויות מעניינות בקיץ (לאורי, דראגיץ', דינווידי, שרודר, ג'ורג' היל) שימשכו עניין. הבעיה היא לא בהכרח הרכז אלא הקליעה סביב בראון וטייטום. וויליאמס חי רק בצבע, סמארט קולע ב-33% רע מהשלוש והורפורד לא יפתור את הבעיה הזאת. לכן זה הדבר שהם צריכים לחפש עכשיו, כי הפוטנציאל ההגנתי גבוה. ציון: -B.

אוקלהומה: השאלה הגדולה היא מה התכנון שלהם לקמבה. ווז' רמז שלא בטוח שהוא יישאר, ואני אופתע אם נראה אותו משחק בת'אנדר. הוא לא נראה כל כך טוב העונה, בלשון המעטה, אבל כן היה לו רצף נחמד אחרי פגרת האול-סטאר. בתיאוריה הוא יכול להשתלב ליד גילגיוס-אלכסנדר ודורט בקו האחורי, אבל זאת לא קבוצה שתהיה מספיק טובה בשביל להגיע למשהו בשנה הבאה, וכנראה גם לא תנסה.

לכן השאלה היא מה הלאה. יש להם 3 בחירות סיבוב ראשון השנה והם ויתרו על שחקן שהראה פוטנציאל, אבל אין להם הרבה פרוספקטים בקו הקדמי (דריוס בייזלי ואיזייאה רובי שלא הראו הבטחה גדולה וגם אלכסיי פוקושבסקי, שחקן מאוד מבטיח אבל לא שחקן NBA טוב כרגע). לדעתי השאלה היא המהלך הבא. אולי אפילו סוג של אול-אין על סופר-סטאר צעיר ליד אלכסנדר. למרות זאת, הם קיבלו את השחקן הטוב בטרייד ויכולים להרוויח מהבחירה, שאולי שווה יותר מבראון. ציון: +C.

אול אין

יש הרבה קבוצות שמחפשות מאמן. הקטע המעניין השנה הוא שיש גם הרבה שחקנים טובים בלי מאמן. דמיאן לילארד, לוקה דונצ'יץ', ג'ייסון טייטום, זאיון וויליאמסון ובראדלי ביל מספיק טובים בשביל לנצח מעל 50 משחקים כל שנה, בין אם ככוכבים ראשיים או כמספר 2 בקבוצה דומיננטית.

חלקם צעירים (לוקה, טייטום, זאיון), אבל שמועות על טרייד יכולות להרוס את העתיד של המועדון שקיבל כישרונות חריגים, כמו שלושתם. לכן, יכול להיות שנראה את חלק מהקבוצות עושות מהלכים קיצוניים מעבר למאמן עצמו ומוותרות על הרבה בחירות בשביל שחקנים אחרים. כריסטיאן ווד, למשל, (28 מיליון דולר, נשארו שנתיים) הוא אחד החוזים הטובים ביותר בכל האן.בי.איי ומגיע מיוסטון, קבוצה בלי עתיד זוהר במיוחד. יש לי הרגשה שהוא לא יפתח שם את הפגרה.

בקבוצות האחרות יש כוכבי משנה טובים (סי ג'יי מקולום וראסל ווסטברוק), אבל יכול להיות שהשינוי יהיה מעבר שלהם וכיוון הגנתי יותר. לילארד מספיק טוב בשביל להוביל התקפת פלייאוף חלשה עם הגנה טובה מסביבו, משהו שהיה בפורטלנד, אולי, רק בשנה של גמר המערב. במקרה שלהם אותו אול-אין יכול להיות מסוכן אם הכוכבים ירצו טרייד, אבל יכול להיות שזה השלב שבו הפרנצ'ייז מנסה לעשות סוג של הייל מארי. הולכת להיות לנו פגרה מאוד, מאוד מעניינת.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
30 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

תודה רבה רועי.
.
מסכים לגמרי בנוגע ליאניס, הוא צריך לחיות בצבע, אבל גם לעשות תנועה, בלי הכדור, לקבל את הכדור בצבע, וללכת מיד לסל, כך שלא ישרקו לעבירה אלא, לכל היותר, לאנד ואן.
.
לגמרי מסכים בנוגע לאול אין, או לפחות צעד משמעותי, בקבוצות עם כוכב צעיר, גם אם נשארו לו עוד מספר שנים בחוזה – הצעירים חסרי סבלנות ויכולים לעשות בעיות בשלב מוקדם מאד של הקריירה ושל החוזה הראשון והשני.
.
לדעתי הטרייד מצוין. לא פוסל את האפשרות שיצא משהו ממוזס בראון, אבל אם אני חייב להמר, אז מי שלא זה יהיה שפרסטי יבחר בבחירה ה-16 יתאים לו יותר. ובנוסף, כנראה שירוויח משהו גם על קמבה בהמשך הדרך.

מנחם לס
Admin
18/06/2021 21:08:24

תודה רועי. לברוקלין יש שני סנטרים (אחד מהם מאד טבעי – ג'ורדן) אבל סטיב נאש החליט לנצח בסמול בול. כדי שזה יצליח גם דורנא וגם הארדן חייבים להיות במיאבם. אתמול שניהם היו בסביבות 7.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
18/06/2021 21:45:10

כבר זמן מה שאני טוען שיאניס חייב לשחק בפנים. הקטע של פוינט יאניס היה חשוב להתפתחות שלו, אבל הלך רחוק מדי. בפנים הוא כמעט בלתי עציר. נקווה שזה מעיד על כיוון, שיעבוד בקיץ הקרוב יותר על הפוסט אפ שלו ופחות על שלשות.
תודה רבה על הטור

jack sikma
jack sikma
18/06/2021 22:05:25

כשאני רואה את יאניס או אמביד זורקים שלשות אני מקבל חלסטרה….
השלכת השלשות הגיעה לאבסורד…..סנטר דומיננטי צריך לנצל את הסמול בול ולחנות מתחת לסל…
זה לא חסרון ,זה יתרון שיש לך סנטר דומיננטי כאשר כל הליגה משחקת סמול בול….תגרום לקבוצה השניה בעיה ותנצל את הייתרונות של הסנטר מתחת לסל.
הבעיה שרמת המאמנים לא טובה והקבוצות פשוט כנועות לכוכבים .

Pistons
Pistons
18/06/2021 22:34:05

קצת לא ברור לי איך בוסטון קיבלה ציון גבוה יותר.

היא נתנה שחקן עם פוטנציאל מאוד גבוה (קמבה סיפק בעבר מספרים יפים מאוד) ושתי בחירות דראפט אל מול שחקן שהגיל כבר משפיע עליו מאוד ואין לו עתיד מזהיר.

שחקן בסגנון של הורפוורד בגילו אפשר להביא בחוזה מינימום.

MBK
Editor
MBK
19/06/2021 1:10:09
Reply to  Pistons

בדיוק
בוסטון הפסידה בחירת דרפאט בדראפט שעשוי להיות מפלצתי
בנוסף היא מקבלת את הגופה של הורפורד
כל הניתוח הטכני של הורפורד התייחס ליכולת שלו מלפני 2-3 עונות
הוא מגיע עם חוזה לשנתיים בגיל 35
קמבה לא רצה להשאר בבוסטון, הם השיגו עליו בערך כלום
OKC נפטרה מהחוזה של הורפורד וקיבלה חוזה יותר גרוע שמשרת את המטרות שלה
זה היה ניתוח משעשע לטרייד

MBK
Editor
MBK
19/06/2021 12:58:42

השתן עלה לך לראש

Avri
Avri
19/06/2021 11:16:40
Reply to  MBK

מידן, ניתוח פשטני משהו.
– הורפורד לא גופה (לא שחקן חמישיה מוביל אבל בטח לא גופה).
– בוסטון חסכו עשרות מליונים (החוזה של הורפורד מובטח חלקית לעונה השניה)
– תבדוק את המספרים של מוזס בראון מאז מרץ ותוסיף לזה את העובדה שהוא חתום לעוד שלוש שנים קדימה על חוזה סופר זול.
– אם הבחירה ה16 שווה את זה או לא – זמן יגיד.
– לקמבה היה יוסג' של משהו כמו 26% בקבוצה של טייטום ובראון. הוא לא ממש הצדיק את זה, ולשחקן בגודל שלו, בגיל שלו, עם הסגנון משחק שלו, ועם ההסטוריה הרפואית שלו – ממש אי אפשר להניח שהוא יצדיק את דקות/כסף שלו בשנתיים הקרובות.

זה בסך הכל היה טרייד די טוב לשתי הקבוצות. לדעתי מי נוכל לדעת מי ה'מנצחת' בטרייד הזה רק אחרי שנוכל להשוות בין בראון לבחירה ה16 עוד כמה שנים.

MBK
Editor
MBK
19/06/2021 12:53:24
Reply to  Avri

אני מעריך שקמבה יחתך
לקבוצה כמו הלייקרס הוא יתאים לכשיגיע הביי אאוט
בכל מקרה החוזה של הורפורד לא סחיר וזה של קמבה עוד פחות
זה טרייד יותר טוב ל OKC

birdman
birdman
18/06/2021 23:58:07

בוסטון השילה מעליה את החוזה ואת הגופה של קמבה, אבל המתקת הגלולה בדמות בחירה 16 בדראפט עמוק, היא מחיר כבד. אני לא מחזיק ממוזס בראון, לא נבחר בדראפט, שתי הקבוצות שהיה בהן, שלחו אותו לליגת ההתפתחות. רועי רואה בו מחליף לטיים לורד? אני חושב שזה אומר הכל. גם הטיים לורד לא איזה גרויסע מצייע. אל הורפורד החתייר ובחירות הסיבוב השני לא מהווים פונקציה.

birdman
birdman
19/06/2021 0:11:12
Reply to  birdman

ג'יזס! בשביל זה לוותר על בחירה 16 בדראפט עמוק?!

birdman
birdman
19/06/2021 0:19:19
Reply to  birdman

המשמעות היא שבראד סטיבנס תולה תקוות בפרי אייג'נסי. ימים יגידו.

birdman
birdman
19/06/2021 0:25:40
Reply to  birdman

אולי סטיבנס נפגש עם מישהו על פיצה?

Avri
Avri
19/06/2021 11:21:21

אי אפשר לדעת אם רומאו לנגפורד הוא פספוס או לא. הבנאדם בקושי שיחק. הטיים-לורד ופריצ'ארד בחירות מצויינות ביחס למיקום, ויש גם מי שיגידו שקברת את נסמית' מוקדם מידי (לא אני).

G-dog
G-dog
19/06/2021 0:22:41

אני חושב שאוקלהומה אוספים קצת יותר מדיי בחירות. מזכיר לי טיפה את הסיטואציה של בוסטון לפני מספר שנים, שהם לא הפכו את הבחירות לכוכב ואז תמיד הייתה חסרה להם חתיכה אחת. לדעתי הם צריכים עוד שנה או שתיים להתחיל להמיר את הבחירות לשחקנים אמיתיים (אם הם רוצים לרוץ לאליפות).
אני מעריך את הסנטימנט שבראון הוא סנטר מחליף אחלה, אבל הוא מגיע גם עם הורפורד, ומה הוא אמור לעשות בזמן הזה? הרי הוא הסנטר הכי טוב בקבוצה כרגע, אבל הוא רגל מחוץ לליגה… החלק הזה דווקא לא ברור לי, כנראה איזון של חוזים שאני לא מבין בו מספיק.

שחר אלוני
19/06/2021 7:18:39

שווה לעקוב אחרי יאניס. נראה שהוא הרבה יותר מפוקס ביחס למשחקים הראשונים עם הנטס. יש מצב שזה הופך את הבאקס לקונטנדרים, תלוי איך יגיע למשחק 7 מול דוראנט המותש.

הטרייד טוב לבוסטון כי קיבלו שחקן שמתאים להם לחמישיה ויתרום נטו יותר וגם יותר זול

עידו גילרי
Admin
19/06/2021 10:08:58

לא ברור לי מה האבולוציה של יאניס בדיוק?
לא לזרוק שלשות?

עידו גילרי
Admin
19/06/2021 14:01:26

מה זה משחק יותר בפנים?

עידו גילרי
Admin
19/06/2021 15:06:58

אבל זה תמיד המשחק שלו. אין פה שום אבולוציה.

עידו גילרי
Admin
19/06/2021 15:17:59

אם זה שעדיף שלא יזרוק שלשות אני מסכים אבל זה לא שהוא שינה משהו במשחק שלו שיוצר יתרון שהיריבה תצטרך להתמודד איתו.

ירון, החלום
ירון, החלום
20/06/2021 2:43:45

בס"ד
תודה רבה.
מסכים שיאניס צריך ללכת הרבה יותר פנימה, והרבה הרבה פחות זריקות בחוץ.
אבל חסר לבאקס עוד קלע שלשות מדופלם.
לגבי הטרייד, השאלה מה יעשו בוסטון עם המקום שיתפנה תחת תקרת השכר.